Sunday, April 1, 2012

8 tahun yang lalu..

kalau lah aku tahu apa yang bakal terjadi pada saat ini, pada detik ini, 8 tahun yang lalu..

kalau lah aku punyai sesaat, ya Allah, izinkan aku untuk meminta maaf atas segala dosa-dosa ku terhadap insan yang bernama Ayah..

kalau lah aku punyai dua saat, izinkan aku untuk memeluk Ayah di saat aku sangat memerlukan dia di sisi..

kalau lah aku punyai tiga saat, izinkan aku bersama Ayah..

kalau lah aku punyai empat saat, izinkan aku untuk merenung wajah Ayah tersenyum buat yang terakhir..

kalau lah aku punyai lima saat, izinkan aku untuk ucapkan ".. adik sangat rindukan Ayah.."


yang pasti entah kan bila ia akan berlaku..

ya Allah yang maha mengasihani, tempatkan lah Ayah di samping orang yang dilindungi olehMu..

ya Allah, semoga Ayah bahagia di samping orang-orang yang terpelihara..

ya Allah, semoga Ayah aman dan tenang di samping Mu..

ya Allah, ampuni dosa-dosa ku kerana banyak melakukan dosa tanpa memikirkan Ayah..


andai kamu mempunyai Ayah di dunia yang indah ini, peliharalah peribadi mu.. pasti Ayah akan tersenyum..

bagaimana dengan aku?

tahun ke-8 tanpa Ayah di sini..
kalau lah aku boleh bercerita dengan Ayah ape yang aku lakukan sekarang..

No comments:

Post a Comment